Online Verkopen in Duitsland


Germany country report

De grootste e-commerce markt van Centraal-Europa is de Duitse. De online economie draait een totale omzet van 71,2 biljoen euro. Circa 60 miljoen van de 81 miljoen Duitsers gebruikt het internet terwijl 48,5 miljoen weleens online shopt. De e-commerce markt groeit nog altijd, in 2014 met 12,3%, en er zijn geen tekens dat deze groei afneemt. De volwassen Duitse e-commerce markt biedt verkopers uit verschillende gebieden tal van mogelijkheden. Zeker met de Duitse consument, die het gewend is via webshops en marketplaces, waarvan Amazon in Duitsland de grootste is, te kopen.

Customer Service in Duitsland

Ons Duitse customer service team biedt uw Duitse, Oostenrijkse en Duitssprekende Zwitserse klanten ondersteuning bij een vraag over een order of product. In ons Duitse kantoor werken native Duitse medewerkers die uw klanten te woord staan. Uw klanten betalen geen hoge telefoonkosten omdat zij naar een lokaal Duits nummer kunnen bellen. Een kwalitatieve klantenservice via telefoon, e-mail en live chat helpt bij het verbeteren van de conversiewaarde en loyaliteit van uw klanten.

Lees hier meer over onze customer support diensten in Duitsland.

Online Marketing in Duitsland

Een essentiële stap voor succes in Duitsland is de juiste marketingstrategie ontwikkelen. Dit hebben wij ervaren met onze Nederlandse klanten die de uitdaging naar de Duitse markt zijn aangegaan. Marketing is een discipline op topsportniveau. Om u een gespecialiseerde service te bieden, is Salesupply een samenwerking met Isatis Online Results aangegaan. Deze professionele, Nederlandse marketingorganisatie heeft Duitse, native marketingspecialisten in dienst.

Lees hier meer over onze Duitse online marketing diensten.

Btw in Duitsland

De Duitse btw-regelgeving en -teruggave is voor buitenlandse bedrijven behoorlijk ingewikkeld. De complexe wet- en regelgeving en Duitssprekende belastingautoriteiten zijn een van de moeilijkste drempels voor een internationale e-retailer. Bij Salesupply helpen we u graag bij de aanvraag van een Duits btw-nummer en de communicatie met de Duitse autoriteiten. 

Duits Marktonderzoek

Vooruitplannen is essentieel wanneer u over de grens uitbreidt. Het toetreden tot een nieuwe markt brengt veel vragen met zich mee waar u eerst een antwoord op wilt hebben. Marktonderzoek is hier dé sleutel toe. In ons marktonderzoek bekijken we de specifieke branche of industrie in Duitsland. Zo doet Salesupply voor u onderzoek naar de Duitse marktgrootte, prijsstelling, marketingkosten en conversiewaarden. 

Retourmanagement in Duitsland

De Duitse consument is bij online aankopen een gratis retourbeleid gewend. Tot 2014 was dit het gangbare beleid maar inmiddels mogen retourkosten in rekening worden gebracht. Veel Duitsers zijn dit nog niet gewend en laten de manier van retourneren meewegen in hun aankoopbeslissing. Salesupply kan u voorzien van een lokaal retouradres zodat retourkosten zeer laag zijn. Amazon, de grootste marktplaats van Europa, heeft in 2015 een lokaal adres tot een vereiste gemaakt wanneer u via deze marktplaats wilt verkopen. De andere optie die zij bieden, is zelf voor de retourkosten zorgdragen. Een lokaal Duits adres via Salesupply is voor uw lokale retourmanagement dan ook de ideale oplossing.

 

Inschrijven voor onze nieuwsbrief of contact opnemen.

Wij kijken uit naar uw reactie.

Onze klanten

TennisPointAuto-Teile-UngerAdidasFonqBergtoys
OmodaFuturumshopBagageonlineGstarAzalp
ExpressoSloggiesMarks and SpencerSchuhLighting Ever
Light11.deImpericon.comGlamiraGlanbia PLCReifen Champion
Stocker Point - Country & MoreDestock GolfekoiPower Sante - ma parapharmacieVente a la Propriete
ekosport - le espécialiste du skiunisportstadiumAmerican SodaMM Direct Biggest Brands - Lowest Prices
HammerHechteHealthengelbert strauss GmbH & Co. KGVente-Unique.nl