Online Verkopen in Nederland

The Netherlands Ecommerce Infographic

De Nederlandse e-commerce markt heeft de derde e-commerce omzet van West-Europa en groeit nog net zo snel als in de afgelopen jaren. Een Nederlander geeft gemiddeld €1100 per jaar uit aan online shopping. Online shoppen is goed in de Nederlandse economie geïntegreerd ondanks dat het slechts goed is voor 7,6% van de totale retail. Het wordt verwacht dat dit cijfer in 2020 naar 30% is gestegen.

De volwassen Nederlandse e-commerce markt biedt veel mogelijkheden aan e-retailers die cross-border willen ondernemen. Consumenten in Nederland verwachten een volledig gelokaliseerde webshop, een uitmuntende service en, als het even kan, levering een dag na de bestelling. Producten die veel online worden gekocht zijn kleding, schoenen, elektronica en musthaves. De doelgroep van 17 miljoen Nederlandse inwoners kan worden uitgebreid met het Vlaamse deel van België, goed voor 6,6 miljoen inwoners. 

Customer Service in Nederland

Onze Nederlandse klantenservice medewerkers bieden uw klanten kwalitatieve hulp per chat, e-mail en telefoon. Een goede winkelbeleving helpt bij het verbeteren van de conversiewaarde en vergroot de kans op herhaalaankopen. U kunt te allen tijde de communicatie van onze agents bekijken via ons CMS. Zo heeft u altijd goed inzicht in bestellingen, vragen en drukte op uw buitenlande shop.

Lees hier meer over de customer service in Nederland.

Marktonderzoek

Grensoverschrijdend succes in Nederland is afhankelijk van meerdere factoren. Marktonderzoek naar uw specifieke industrie geeft een exact beeld van wat noodzakelijk is om succesvol in de Nederlandse markt te concurreren.

E-marketing in Nederland

Salesupply biedt een breed scala van online marketingdiensten in Nederland aan. Na het vaststellen van uw doelstellingen gaan onze Nederlandse marketingspecialisten aan de slag met het maken en implementeren van een op maat gemaakte online marketingstrategie. Wij weten welke marketingkanalen het meest effectief in Nederland kunnen worden ingezet. Zo zetten we uw marketingbudget op een kostenefficiënte manier in en houden we uw ROI goed in het oog.

Lees meer over onze online marketingdiensten in Nederland.

Lokalisatie in Nederland

Wij kunnen onze klanten voorzien van een lokaal Nederlands adres en telefoonnummer. Ook kunnen wij ondersteunen bij uw Nederlandse online legals, de aanmelding bij een lokaal Nederlands keurmerk en Nederlandse btw-regelgeving en -aangifte. Salesupply helpt u bij het volledig lokaliseren van uw e-commerce platform zodat lokale klanten uw website vertrouwen en op uw webshop hun aankoop doen.

Retourmanagement in Nederland

Het aanbieden van een lokaal retouradres betekent dat consumenten niet worden afgeschrikt door hoge internationale retourkosten. Sommige internationale marktplaatsen, bijvoorbeeld Amazon, vereisen een lokaal retouradres of gratis retournering naar uw eigen adres. Hiermee willen zij de shopervaring van de klant verbeteren. Salesupply kan u voorzien van een lokaal retouradres om aan de verwachting van de klant te voldoen.

 

Inschrijven voor onze nieuwsbrief of contact opnemen.

Wij kijken uit naar uw reactie.

Onze klanten

TennisPointAuto-Teile-UngerAdidasFonqBergtoys
OmodaFuturumshopBagageonlineGstarAzalp
ExpressoSloggiesMarks and SpencerSchuhLighting Ever
Light11.deImpericon.comGlamiraGlanbia PLCReifen Champion
Stocker Point - Country & MoreDestock GolfekoiPower Sante - ma parapharmacieVente a la Propriete
ekosport - le espécialiste du skiunisportstadiumAmerican SodaMM Direct Biggest Brands - Lowest Prices
HammerHechteHealthengelbert strauss GmbH & Co. KGVente-Unique.nl