De grens over!

Feiten en cijfers


Cross-border ondernemen, de term ademt kansen. Kansen die steeds meer e-tailers met beide handen willen pakken. Hebt u al gedacht aan de mogelijkheden die de (grote) buitenlandse markten bieden? Het lijkt logisch, maar onderzoek naar de opties voor uw e-commerce omgeving in het buitenland is essentieel. Twee belangrijke aspecten zijn de customer service en uw fulfilment in het buitenland. Want: h

Extra kosten voor servicelijn niet langer toegestaan

Feiten en cijfers


De consument mag niet langer extra kosten naast de gebruikelijke kosten voor een servicelijn in rekening worden gebracht. Dat heeft het Europees Hof van Justitie in maart 2017 bepaald. Dat betekent dat webwinkels die een 090X-nummer hanteren voor hun klanten-service deze kosten niet meer in rekening mogen brengen, meldt ICT Recht. Momenteel geldt dat bij gebruik van een telefoonnummer waarvan de

Whitepaper: Gids voor cross-border lokalisatie

Feiten en cijfers
Whitepaper Cross-Border Lokalisatie


De cross-border e-commerce markt verdubbelt zich naar verwachting in de komende jaren, tot $424 miljard in 2021. Daarom zijn steeds meer bedrijven bezig met hun internationale strategieën om zichtbaarheid en sales in nieuwe markten te vergroten. Lokaliseren is een noodzakelijke stap voor groei, maar waar begint u? Met trots presenteren wij deze gids voor cross-border lokalisering. De gids is gem

Nieuwe richtlijn geschillenprocedure en verordening in Duitsland

Feiten en cijfers
German Guidelines


De Duitse wetgeving omtrent de informatie over deelname aan een buitengerechtelijke geschillenbeslechtingsprocedure (ODR) is sinds 1 februari 2017 veranderd. Ondernemers die online in Duitsland verkopen dienen hun informatievoorziening hierdoor aan te passen. Deze situatie is bindend voor werkgevers met een bedrijf van meer dan 11 werknemers. Heeft u als e-tailer minder dan 11 werknemers in diens

Sla internationaal je slag met Google Shopping

Feiten en cijfers

Wie als webshop actief is in het buitenland wil ook in die landen zijn producten actief onder de aandacht brengen. Een beproefde methode is natuurlijk de aanwezigheid in Google. Een steeds belangrijker onderdeel binnen Google zijn de Google Shopping resultaten.
Afbeelding 1: voorbeeld Google Shopping resultaten Eenvoudig starten in andere landen Het starten met Google Shopping in het buitenland is ontzettend simpel. Je hebt namelijk al je producten op de website meestal toch al vertaald en hoeft dus eigenlijk alleen maar een feed aan te leveren richting Google om te beginnen. Linkbuilding in een onbekend land om organische resultaten te ‘boosten’ e

Webwinkel Vakdagen 2017

Feiten en cijfers


Meet Sara! Sara is de drijvende kracht achter het Salesupply ContactCenter. Ze staat dagelijks voor u klaar om alle telefoon, e-mail, chats en social media berichten die u krijgt te beantwoorden. Haar werkdag begint in de ochtend om 09.00 uur en pas om 22.00 uur doet ze de deur achter zich dicht, ook op zaterdag. Sara is de oplossing voor het uitbesteden van uw gehele customer service, de overflo

De Brexit: Waarom? – Echt waar? – En Cross-Border E-Commerce?

Feiten en cijfers


Inmiddels enige tijd geleden stemden de Britten ervoor de EU te verlaten. Wellicht is het beter om te zeggen dat 51,89% van de Britten die zijn gaan stemmen (72%), voor een ‘Brexit’ heeft gestemd. Een uitkomst die als een schok door Europa is gegaan. Het voorspellen van de toekomst, de consequenties van een Brexit in het bijzonder, is extreem ingewikkeld. In dit artikel vind je een aantal van

Fulfilment & Cross border e-commerce voor (extra) grote producten

Feiten en cijfers

Salesupply werkt samen met Qeepid XL Fulfilment
Bedrijven die grote producten, zoals meubels, machines en huishoudelijke apparatuur verkopen, weten, dat de logistiek vaak een struikelblok is. Organisatorisch en ook wat betreft de kosten is vooral de grensoverschrijdende verkoop vaak een grote uitdaging. Salesupply’s nieuwe partner Qeepid XL Fulfilment helpt bedrijven nu om dit probleem op te lossen. In samenwerking met diverse transportpartn

Cross-Border Magazine: Een nieuw blad over cross-border E-commerce

Feiten en cijfers


Niet geheel zonder trots kondigen wij vandaag de naderende lancering van het Cross-Border Magazine aan, een nieuw Engelstalig printmagazine dat cases, onderzoeken, tips en trucs rondom het onderwerp grensoverschrijdend online verkopen biedt. Samen met onze zeer gewaardeerde partners PayPal, Bleckmann, Spring, eTail Europe, Intershop, Avalara, Ecommerce Europe en India Connect heeft initiatiefne

Impact van de Europese Privacyverordening

Feiten en cijfers


 De Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp) gaat op de schop. Dit werd al in januari 2012 door de Europese Commissie aangekondigd, en nu heeft de plaatsvervanger van de Wbp een definitieve vorm gekregen. De (Europese) toezichthouder krijgt met de komst van de verordening tanden. Er kunnen boetes worden opgelegd van maximaal € 20.000.000,- of 4% van de wereldwijde jaaromzet. De factsheet van IC

 

Inschrijven voor onze nieuwsbrief of contact opnemen.

Wij kijken uit naar uw reactie.

Onze klanten

TennisPointAuto-Teile-UngerAdidasFonqBergtoys
OmodaFuturumshopBagageonlineGstarAzalp
ExpressoSloggiesMarks and SpencerSchuhLighting Ever
Light11.deImpericon.comGlamiraGlanbia PLCReifen Champion
Stocker Point - Country & MoreDestock GolfekoiPower Sante - ma parapharmacieVente a la Propriete
ekosport - le espécialiste du skiunisportstadiumAmerican SodaMM Direct Biggest Brands - Lowest Prices
HammerHechteHealthengelbert strauss GmbH & Co. KGVente-Unique.nl