In onze nieuwsteWhitepaper laten wij ons licht schijnen op de Chinese e-commerce markt en laten we drie eenvoudige stappen zien om tot deze markt toe te treden, met in de hand te houden bedrijfsrisico’s.

In de hedendaagse wereld is China de op een na grootste economie en, achter de Verenigde Staten [1], de een na grootste handelspartner van Europa. China is een grote importeur van buitenlandse goederen en de koopkracht van de Chinese bevolking groeit snel. China is een land vol mogelijkheden en beloftes, zeker op het gebied van e-commerce.  DOWNLOAD NU ONZE NIEUWE WHITEPAPER! 

Desondanks is China ook een land dat moeilijk toegankelijk is voor buitenlandse verkopers. Iedereen heeft weleens gehoord van Alibaba’s Tmall. Sommige hebben waarschijnlijk ook gehoord van vergelijkbare platformen als JD.com en Yihaodian. Hoewel deze platformen veel gemak bieden, vanuit het perspectief van de verkoper, zijn ze financieel niet erg aantrekkelijk.

Slechts 10% van de verkopers op Tmall zijn profitabel. Een zeer gering hoger percentage van verkopers verdient echt geld op Tmall International. Dit komt door de gigantische concurrentie voor zowel binnenlandse spelers als spelers uit de “rest van de wereld”. De concurrentie creëert extreem hoge marketingkosten, soms tot wel 40% van de inkomsten van de verkoper.

De laatste tijd zien we een verandering in de markt. De meeste buitenlandse verkopers trekken weg van platformen als Tmall en focussen zich in plaats daarvan op alternatieven, bijvoorbeeld een brand owned webshop en WeChat winkels. 

In deze nieuwe Whitepaper laten wij ons licht schijnen op de Chinese e-commerce markt en laten we drie eenvoudige stappen zien om tot deze markt toe te treden, met in de hand te houden bedrijfsrisico’s. 

DOWNLOAD NU! 



[1] China Logistics and Distribution Guide, EU SME Centre, 2014