
De Cross-Border Bootcamp, die op 6 December door de Cross-Border E-Commerce Werkgroep van expert panel Shopping Tomorrow werd gelanceerd, is met veel enthousiasme ontvangen door ondernemend Nederland. Salesupply is een van de initiatiefnemers van dit project. Nadat de inschrijving tijdens het Shopping Time event officieël werd geopend, kwamen er binnen één maand 95 inschrijvingen binnen. Dit laat zien dat de Nederlandse e-commerce ondernemers druk bezig zijn met het verkennen van kansen buiten de landsgrenzen. Ook toont het de enorme behoefde aan kennisdeling over cross-border e-commerce aan. Vandaag mogen we de 9 bedrijven bekend maken, die middels een pitch mee gaan dingen om één van de drie plekken.
Op de website www.cross-border-bootcamp.com kunnen bedrijven zich inschrijven door hun motivatie achter te laten. Een grote diversiteit aan bedrijven wilde deze kans niet onbenut laten: Merken, retailers en producenten, zo wel pure-players als multichannel spelers uit veel branches schreven zich in. Uit alle aanmeldingen selecteerden de experts er een eerste groep van 9 kandidaten: Zij zullen tijdens de Webwinkel Vakdagen op 20 januari 2016 gaan pitchen om op die manier hun plek bij de laatste drie te verwerven. Dit zijn de negen kandidaten:
- Motorkleding.nl (www.motorkleding.nl)
- Cheapass Sunglasses (cheapasszonnebrillen.nl)
- Josh V (joshv.com)
- Werkaandemuur.nl (www.werkaandemuur.nl)
- Body & Fit (bodyenfitshop.nl)
- nOeser (noeser.eu)
- Boska (boska.com)
- Suuz Jewelry (suuz.com)
- Ukje (ukje.nl)
Tijdens de sessie van de cross-border werkgroep op de Webwinkel Vakdagen zullen de drie winnaars om 14h00 in de zaal Logistiek & Klantcontact bekend gemaakt worden. De drie winnaars worden elk met een team van 7 experts gematcht die hen gedurende 6 maanden gaan helpen om hun cross-border e-commerce droom te verwezenlijken. Daarbij komen onderwerpen zoals logistiek, data, content, lokalisering en betalingsverkeer aan bod, afhankelijk van de behoeftes van de kandidaat.
Gesteund worden de experts door drie studentes commerciële economie van de Hogeschool van Amsterdam, die onder leiding van docente Sjoukje Goldmann in het kader van hun afstudeerscriptie een strategisch plan voor de drie winnaars gaan uitwerken.
De werkgroep Cross-Border E-Commerce is een groep gedreven vakmensen die zich buigen over het online verkopen buiten de landsgrenzen. Voorzitter van de werkgroep is Jeroen Leenders, Global Marketing en Sales Director van Salesupply. De leden van de groep zijn werkzaam bij Spring Global Mail, Webpower, Locwork Orange, Bakker Hillegom, Thuiswinkel.org, bol.com, Hema, Under Armour, Bugaboo, Noppies, Prins Petfoods, Men’s Bag Society, Friesland Campina, Fonq.nl, Lampdirect.nl, de KvK, de Hogeschool van Amsterdam en PostNL.
Meer informatie vindt u ook op de website www.cross-border-bootcamp.com, waar we u middels een blog op de hoogte gaan houden over de voortgang van dit project. Volg ons ook op Twitter: @CB_Bootcamp.