
mymuesli
Mymuesli werd in 2007 opgericht door Philipp Kraiss, Hubertus Bessau en Max Wittrock. Al snel werd hun onderneming een succes. Hun geheim? Mass-customization van hun product: muesli. Consumenten hebben de mogelijkheid hun eigen muesli volledig samen te stellen. Wittrock: "Mensen vinden het leuk zelf een eigen, persoonlijk ontbijt te hebben. Wanneer mensen gelukkig zijn met een product, ook met eten, dan creëert dat een sterke, emotionele band met het product en merk." Om dit mogelijk te maken moet de beleving die klanten ervaren bij het doen van hun aankoop perfect zijn. "Dit betekent dat je een aanpasbare langetermijnstrategie nodig hebt. We zijn het bijvoorbeeld gewend elke zin op een webshop op ieder moment aan te passen omdat dit beter bij de doelgroep past, maar we zijn heel bang om winkels opnieuw in te richten. Interieur wordt aangeschaft om meerdere jaren mee te gaan."
De laatste jaren heeft mymuesli zich flink ontwikkeld. Het brand is inmiddels beschikbaar in Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, het Verenigd Koninkrijk, Nederland en Zweden. "Heel recent zijn we in Frankrijk begonnen. In een nieuwe markt beginnen is altijd een uitdaging. We hebben ook niet de ambitie om noodzakelijk in 20 landen live te zijn aan het einde van het jaar. Zoals Dietrich Mateschitz van Red Bull ooit zei: it takes years to become an overnight success."
Lees het volledige interview met Max Wittrock in de nieuwste editie van het Cross-Border Magazine.