
idealo is in 2000 in Duitsland opgericht. Het prijsvergelijk platform is recent begonnen met het aanbieden van hun diensten aan cross-border retailers. Het Cross-Border Magazine heeft Erik Meierhoff, Head of B2B Business, en Sandra Nicht, Officer B2B Management, geïnterviewd om meer te leren over het platform, haar focus op een eenvoudige en goede kwalitatieve customer journey en hun inzet om het ook voor verkopers zo eenvoudig mogelijk te maken. “We hebben een zeer grote productcatalogus die we zelf onderhouden en managen. Zo weten we dat de informatie van de allerhoogste kwaliteit is. We investeren veel in het vergaren van de juiste data op de juiste plek. Met ons DNA, dat waar we voor staan, weten mensen zeker dat zij de best beschikbare productinformatie te zien krijgen, net als dat hen altijd – altijd – de beste prijs wordt getoond. Dat is wat consumenten willen, een ervaring die zo aangenaam mogelijk is. Daar komt onze “Direktkauf”-functie bij, die het voor consumenten mogelijk maakt direct een product op ons platform te bestellen. Voor de consument maakt het dat allemaal nóg eenvoudiger," zegt Meierhoff
Ben je geïnteresseerd in het verhaal van het prijsvergelijkplatform idealo, haar cross-border activiteiten en de Direktkauf-functie? Je kunt het hele interview in de laatste editie van het Cross-Border Magazine lezen. Download hem hier!