Salesupply opent een nieuwe fulfilment locatie in Verona, Italië. Het openen van deze nieuwe logistieke hub biedt cross-border online retailers nieuwe mogelijkheden om sneller, tegen lagere verzend- en retourkosten, in Italië te leveren. Bijkomend strategisch voordeel is dat een snelle zending vanuit Italië zorgt voor lagere kosten in de customer service.

Lokaal verzenden in Italië is klantvriendelijk. Een verzending gaat een stuk sneller en voor zowel verzender als koper zijn verzendkosten lager. 90% van de Italiaanse e-commerce bestellingen komen vanuit het welvarende noorden en centrum van Italië. Met de logistieke hub in Verona kunnen deze klanten binnen 24 uur worden bereikt. Salesupply breidt haar logistieke netwerk met de nieuwe locatie uit naar wereldwijde levering vanuit Nederland, Duitsland, de Verenigde Staten, China, het Verenigd Koninkrijk en, nu dus ook, Italië.

Delivery Experience
Een van de grote voordelen van de Salesupply Fulfilment service is dat online retailers inzicht in hun algehele voorraad hebben vanuit één systeem. Salesupply verzorgt hiermee de volledige controle op voorraad, het logistieke proces en de levering. Ludo Verlinden, Business Development Manager International E-commerce van Salesupply zegt: “Cross-Border Fulfilment draait ook om het verbeteren van de klantervaring. Wij noemen dit de Delivery Experience, die samen gaat met het reduceren van kosten en het veraangenamen van de levering.”

Verona is het logistieke hart van Italië en ligt ideaal voor aanvoer vanuit Noord-Europa. De locatie is dicht bij een van de grote havens gelegen en een van de grootste intermodale terminals van Europa: Interporto Verona. In de toekomst kan op korte termijn met lokale warehouses door heel Italië worden uitgebreid. In totaal is zo 80.000m2 warehouse beschikbaar. Salesupply heeft al meer dan 8 jaar ervaring in Italië, en ondersteunt online verkopers met hun logistieke proces.

Meer informatie over de Salesupply Fulfilment Solution? Neem dan contact op: info@salesupply.com of bel 024 711 33 70.