 (1).jpg)
E-commerce sector maakte het afgelopen jaar een onverwacht grote sprong voorwaarts. Naast de vele kansen bracht de onvoorspelde groei ook vele grote uitdagingen. Met name op het gebied van fulfilment en last mile delivery.
Fulfilment centers draaide al op volle toeren, dit terwijl het aantal orders zich maar bleef opstapelen. Dit dwong e-commerce organisaties ertoe om innovatieve manieren te bedenken om de business up and running te houden. Fysieke winkels werden ingezet als distributiecentra’s en klanten werden verleid om te kiezen voor no-rush shipping.
Het toenemende aantal orders niet de enige uitdaging waar e-commerce organisaties tegenaan liepen. Een even groot deel van deze orders, met name kleding en schoenen, werd ook weer retour gezonden. Deze retourzendingen moesten weer opnieuw verwerkt en gecontroleerd worden.
In de nieuwe E-commerce Fulfilment Guide lees je alles over de impact die COVID-19 had op de e-commerce sector, hoe organisaties hier met innovatieve ideeën op inspeelde en vind je inzichten over fulfilment per industrie en per land. Wacht niet langer en download het whitepaper vandaag nog!