Het optimaliseren van de post-purchase ervaring

Er wordt veel aandacht besteed aan hoe retailers traffic genereren, wat er op hun site gebeurt en hoe ze shoppers verleiden om een aankoop te voltooien. Er wordt minder aandacht besteed aan wat er gebeurt nadat ze op de ‘koop knop’ hebben gedrukt, de fase waarin klanten in volle verwachting zijn en graag in contact komen. Ben je klaar om je post-purchase klantervaring te optimaliseren?

Download de gids en optimaliseer je post-purchase ervaring vandaag nog!


Wat je kan verwachten:

  • De zes verschillende stappen van de post-purchase ervaring, die klanttevredenheid, klantretentie en customer lifetime value bevorderen
  • De nieuwste fulfilment trends
  • Best practices uit verschillende industrieën
  • Praktische tips om vandaag nog te starten met het optimaliseren van je post-purchase ervaring

 

Pak je exemplaar!

Download

Start met het optimaliseren van je post-purchase ervaring!

Hier vind je een overzicht van de zes stappen van de post-purchase ervaring met voor elke stap een trend en een case.

1 - Transporteur keuze

Trend:  P.6. Multi-carrier-strategie: meer service, minder kosten

Case:    P.8. Coppels milieu stimulans

 

2 - Bezorgopties

Trend:  P.11. Meer vraag naar premium bezorgopties

Case:    P.13. Gratis 'No-Rush' verzending bij Amazon

 

3 - Verzendinformatie

Trend:  P.17. Een probleem biedt een kans

Case:    P.18. De branded 'post-purchase flow' van Bose

4 - Verpakken

Trend:  P.22. Herbruikbare & slimme verpakkingen

Case:    P.23. New Balance test herbruikbare verpakkingen

 

5 - Unboxing

Trend:  P.26. Branded verpakkingen in kleinere hoeveelheden

Case:    P.27. Knack's vooruitstrevende unboxing-ervaring

 

6 - Retouren

Trend:  P.30. Differentiëren met behulp van het retourbeleid

Case:    P.32. Van hoofdpijndossier tot unique selling point