Fulfillment
Duitsland

Fulfillment voor Duitsland

Duitsland, de op één na grootste ecommercemarkt van Europa, staat wereldwijd op de 6e plaats. Van 2024 tot 2028 zal de markt naar verwachting groeien met een samengesteld jaarlijks groeipercentage van 4,6%, tot 143,5 miljard dollar.

Mode is de belangrijkste categorie in de Duitse ecommerce gevolgd door Hobby & Vrije Tijd en Elektronica. Wat betaalmethoden betreft, gebruiken Duitse consumenten verschillende betaalmethoden, waarbij PayPal het populairst is, gevolgd door VISA en Mastercard. DHL is de dominante verzenddienst en verzorgt 86% van de leveringen. DPD, UPS, GLS en Deutsche Post spelen ook een belangrijke rol.

Duitse ecommerce groeit

90% van de Duitsers winkelt online. Duitse consumenten worden graag goed geïnformeerd. Bijna de helft van hen doet onderzoek op internet voordat ze iets kopen.

Duitsland behoort tot de top ecommercemarkten in Europa, na het Verenigd Koninkrijk wat betreft marktomvang en invloed. In 2023 werd de Duitse ecommercemarkt gedomineerd door grote spelers zoals Amazon en eBay, maar Duitse consumenten tonen ook aanzienlijke interesse in lokale platforms zoals Zalando en Otto.

Salesupply Fulfillment in Duitsland

Het fulfillment center van Salesupply in Duitsland, gevestigd in Dorsten, biedt een scala aan logistieke oplossingen op maat voor ecommerce bedrijven. Deze faciliteit biedt efficiënte orderverwerking voor zowel B2C als B2B zendingen. Met functies als end-to-end tracking van zendingen, snelle integratie en een wereldwijd bereik via lokale magazijnen en vervoerders, zorgt Salesupply voor een hogere leveringssnelheid, lagere kosten en een grotere klanttevredenheid. Deze voordelen maken het een aantrekkelijke keuze voor bedrijven die zich richten op de Poolse, Nederlandse en bredere Europese markten.

Waarom Salesupply?

Orderbeheer

De klant klikt op de ‘koop’ knop en wij verzamelen, verpakken en verzenden de bestelling – snel en accuraat – 7 dagen per week. Bij Salesupply nemen we het hele proces op ons, inclusief het ontvangen, volgen, fulfillment en retourneren van de bestellingen. Ons Order Management Systeem (OMS) heeft plug & play integraties voor de meest gebruikte ecommerce platforms, marktplaatsen en ERP-systemen.

24/7 real-time overzicht

Bij Salesupply heb jij de touwtjes in handen, daarom hebben we veel moeite gedaan om je een 24/7 real-time overzicht te geven van je fulfillment proces. Met onze dashboard applicatie hebben onze klanten altijd het laatste inzicht in het fulfillment proces. En in de Fulfillment portal heb je toegang tot alle (dagelijkse/wekelijkse/maandelijkse/jaarlijkse) fulfillment rapportages.

Voorraadbeheer

Met Salesupply als je fulfillment partner zullen je klanten je producten nooit missen. Door de naadloze integratie zorgen wij voor de voorraadplanning zodat jij je nooit zorgen hoeft te maken over overstocks, ondervoorraden, verliezen en tekorten.

Retourbeheer

Als je het goed doet, hoeven retourzendingen niet zoveel te kosten als je nu in rekening wordt gebracht. Daarnaast kunnen retourzendingen helpen bij het verhogen van herhaalverkopen en het bevorderen van positieve mond-tot-mondreclame. Bij Salesupply kunnen we volledige retourservices aanbieden, waaronder: terugbetalingen aan klanten op dezelfde dag, geoptimaliseerde retouren naar voorraad en productrenovatie en -reparatie.

FbM diensten

Duitsland is een zeer sterke markt voor Amazon, met een marktaandeel van meer dan 30%. Bij Salesupply bieden we Amazon FbM (Fulfillment by Merchant) aan, zodat je snel en betaalbaar kunt leveren. Door te kiezen voor Salesupply FbM hebben webshops zelf de volledige controle over het gehele afhandelings- en verzendproces.

Voordelen van fulfillment met Salesupply

Ons wereldwijde netwerk voor ecommerce fulfillment omvat 20+ centra verspreid over 3 continenten, die wereldwijd lokale diensten leveren. Deze infrastructuur vermindert levertijden en kosten, waardoor ecommerce bedrijven wereldwijd snelle, betaalbare leveringen kunnen aanbieden, allemaal beheerd via één geïntegreerd platform dat u volledig op de hoogte houdt. Met Salesupply kun je overal lokaal concurreren en profiteren van snelle levering tegen lokale tarieven. Ons gecentraliseerde platform biedt één aanspreekpunt en één factuur, wat zorgt voor gestroomlijnde operaties.

Klaar om een wereldspeler te worden?

Duitsland Fulfillment FAQs

Het uitbesteden van fulfillment kan veel groeiende ecommercebedrijven ten goede komen. Hier zijn enkele belangrijke benchmarks om te controleren of je bedrijf klaar is om fulfillment uit te besteden aan een derde partij (3pl) zoals Salesupply:

Elke ochtend controleert Salesupply de orders van de vorige dag (dezelfde dag voor same-day delivery): zijn al deze orders goed verwerkt en verzonden? Zo niet, dan geven wij in onze terugkoppeling aan de klant direct aan waarom deze bestellingen niet zijn verzonden, zodat zij de consument tijdig kunnen informeren. Op deze manier worden de klant en de consument te allen tijde op de hoogte gehouden van de voortgang en heeft het fulfillment proces een positieve invloed op uw klantervaring.

Voor Salesupply is de optimale klantervaring een van de speerpunten in de samenwerking. Het fulfillment proces wordt zoveel mogelijk op maat gemaakt zodat het perfect aansluit bij uw merk en positionering.

Onze andere diensten combineren met fulfillment

Bij Salesupply bieden we niet alleen fulfillment services uitbesteden, maar ook uitgebreide opties voor het uitbesteden van je retourservice. Met de internationale retourservice van Salesupply kun je een lokaal retouradres aanbieden aan je klanten in 25 landen.

In onze return hubs kunnen we naast lokale verwerking en opslag ook het testen, opknappen en zelfs vernietigen van de geretourneerde producten verzorgen.

Bij Salesupply bieden we uitzonderlijke klantenservice vanuit locaties over de hele wereld. Ons toegewijde team biedt klantenservice in lokale talen voor duidelijke en effectieve communicatie. We zijn op werkdagen overdag en ’s avonds beschikbaar, evenals in het weekend, om aan uw behoeften te voldoen. Daarnaast bieden we flexibele oplossingen voor piekseizoenen, zodat u alleen uw overflow aan klantenservice kunt uitbesteden, zodat u verzekerd bent van naadloze ondersteuning tijdens perioden met een hoge vraag.

Klaar om een wereldspeler te worden?