Klantenservice
De online elektronicamarkt bedraagt in 2021 $344 miljard, dit is 6,2% van de totale ecommerce industrie. Consumenten zijn dus gewend om elektronica online te kopen. Het is echter niet de gemakkelijkste branche om in te slagen. Loyaliteit is schaars: mensen vergelijken graag de prijzen, functies en beoordelingen voordat ze een product kopen. Door de toegenomen complexiteit van consumentenelektronica eisen consumenten meer informatie, en verwachten ze op verschillende manieren hun vragen te kunnen stellen. Daarom is klantinteractie dé manier om vertrouwen op te bouwen in de elektronica branche.
Klantenservice voor consumentenelektronica vraagt snelheid en productkennis. Bij Salesupply bieden 800+ getrainde agents service in 36 talen en 3 tijdzones. We ondersteunen via telefoon, chat, e-mail, recensies, social media en WhatsApp voor de beste service.
Empathie is cruciaal in deze branche, omdat producten onverwacht kunnen falen. Klanten willen aandacht en begrip. Uitstekende klantenservice kan teleurgestelde klanten behouden en zelfs tot fans maken.
Retouren in de elektronica zijn complex door kwetsbare technologie. Salesupply beheert dit proces zorgvuldig: we inspecteren, vergoeden en testen producten om kosten te besparen en waarde toe te voegen.
Piekmomenten zoals kerst, Black Friday en productlanceringen vragen om snelle opschaling van klantenservice. Salesupply biedt flexibele capaciteit met shared of fulltime agents, precies wanneer nodig.
Voor Salesupply is het van groot belang dat onze klanten ‘in control’ zijn. Alleen zo kan de samenwerking echt een succes worden. Dit is hoe wij dit bereiken: Dashboard applicatie. We hebben een dashboard applicatie ontwikkeld waarin klanten realtime inzage hebben in het klantenserviceproces. CMS-systeem. Daarnaast heb je toegang tot ons CMS systeem waar je alle events terug kunt vinden en telefoongesprekken terug kunt luisteren. Overleg. We plannen wekelijks of maandelijks calls in met onze klanten. Tijdens deze gesprekken bespreken we wat het volume is geweest, hoe de medewerkers hebben gepresteerd, hoe snel antwoorden zijn gegeven, of de SLA is behaald, of er problemen zijn opgetreden, enz.
De customer service experience is onlosmakelijk verbonden aan je merk. Daarom heb je als klant volledige inspraak in het customer care proces. Tijdens het set-up komt de gewenste customer care ervaring uitgebreid aan bod. Zo heb je alle zeggenschap over hoe onze agents je klanten te woord staan en hebben je klanten geen moment de indruk dat ze door een externe dienstverlener zijn geholpen.
De agents van een externe serviceprovider zijn tijdens de introductiefase natuurlijk niet altijd bekend met je merk. Maar bij Salesupply hebben we een beproefde trainingsmethode ontwikkeld waarmee agents in korte tijd volledig bekend zijn met de ins & outs van een bedrijf. Door middel van een met de klant opgestelde ‘wiki’ en een door de klant verzorgde producttraining veranderen onze medewerkers binnen no-time in collega’s op afstand.
Klantenservice is altijd belangrijk geweest in het signaleren van knelpunten en issues. Salesupply heeft een methodiek ontwikkeld om deze klantsignalen te herkennen en te delen met de opdrachtgever. Alle klant events worden gekoppeld aan een vooraf (in samenspraak) opgestelde categorie. Als klant heb je direct inzicht in deze categorieën via ons realtime dashboard en ontvang je periodiek een uitgebreide rapportage. Zo hebben vele van onze klanten organisatorische processen en zelfs producten kunnen verbeteren dankzij signalen van onze agents.