Behoort u tot de 60-80%* van de mensen in Europa met een printer? Dan heeft u waarschijnlijk van onze klant TonerPartner gehoord. TonerPartner is een toonaangevende online winkel voor toner, inktpatronen en printer accessoires, en is in het grootste deel van Europa actief. Oliver Ahrens, de CEO van TonerPartner, vertelt ons over het belang van klantenservice voor zijn bedrijf.
De samenwerking in cijfers
- Salesupply ondersteunt TonerPartner in 8 landen
- Meer dan 8500 events per maand
De top 3 verzoeken:
- Waar is mijn bestelling?
- Vragen over betalen
- Retourzendingen
- Software: rechtstreekse verbinding (API) van Salesupply CMS naar het ERP-systeem van de klant (Pixi)\
Volledig gericht op klantloyaliteit
“Vaak is de klantenservice afdeling van (online) elektronicawinkels en IT-leveranciers voornamelijk gericht op productiviteit,” aldus Oliver. “Bij TonerPartner is de productiviteit van onze klantenservice nog steeds belangrijk, maar onze nadruk ligt absoluut op klantloyaliteit. Wij leveren verbruiksartikelen, dus voor ons zijn terugkerende klanten essentieel. Daarom staan onze klanten altijd op de eerste plaats.”
Deze strategie is terug te zien in de online recensies van TonerPartner: in heel Europa zijn de recensies van klanten positief.
Zoals in elk bedrijf gaat er natuurlijk wel eens iets mis. Voor een webwinkel die zoveel waarde hecht aan klantloyaliteit is het essentieel om op deze momenten goed te handelen. TonerPartner zorgt ervoor dat zijn klantenserviceteam problemen kan oplossen en frustraties kan wegnemen. Dit is belangrijk voor loyaliteit aangezien het veel moeilijker en duurder is om ontevreden klanten terug te winnen via andere kanalen.
TonerPartner werkt al jaren met Salesupply samen
“Het is een kwestie van volume,” dat is volgens Oliver de reden waarom TonerPartner zijn klantenservice aan een externe serviceprovider toevertrouwt. “Salesupply verzorgt onze volledige klantenservice buiten Duitsland. Dit is de enige manier om in al deze markten 5-6 dagen per week beschikbaar te zijn met redelijke wachttijden en een redelijk serviceniveau. Economisch gezien is het simpelweg niet praktisch om dit zelf te doen.”
Zou u Salesupply bij vakgenoten aanbevelen?
“Ja, ze zijn zeer pragmatisch, kunnen snel aan de slag en de servicekwaliteit is hoog. Ik zou Salesupply zeker aanraden voor Europese klantenservice.”
*bron: *bron: Statista 2021
