De ecommerce in Spanje is snel gegroeid, waardoor het land een belangrijke speler is geworden op de Europese ecommerce markt. Als gevolg hiervan investeren veel bedrijven in het opzetten van fulfillment centra in Spanje om te voldoen aan de groeiende vraag naar efficiënte en tijdige leveringsdiensten. De markt wordt gedomineerd door Amazon, wat leidt tot hoge verwachtingen op het gebied van service en levering. In combinatie met uitgesproken lokale voorkeuren is het raadzaam om fulfillment in Spanje te overwegen. Daarom biedt Salesupply fulfillmentcentra in Madrid en Barcelona, die efficiënte en concurrerende leveringsdiensten garanderen. Dit omvat uitgebreide ondersteuning en flexibele oplossingen om pieken in de seizoensvraag te managen, zodat bedrijven kunnen floreren in deze dynamische markt.
Vanaf 2023 heeft Spanje een bevolking van ongeveer 47,5 miljoen mensen en meer dan 75% van de bevolking winkelt online (en groeit nog steeds). Door de aanhoudende online groei wordt de markt steeds aantrekkelijker voor online verkopers van over de hele wereld. Fulfillment centra met snelle responstijden in Spanje worden met de dag belangrijker om aan de behoeften van de klant bij het online winkelen te voldoen.
Spanje staat op de vijfde plaats van de grootste ecommerce markten in Europa, na Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Italië (ecommerce-europe.eu). De ecommerce in Spanje bleef groeien in 2023 en bedroeg vorig jaar meer dan 26 miljard euro, een groei van 12,5 procent ten opzichte van 2022. De meeste digitale handelstransacties gingen cross border: in het laatste kwartaal gaven Spanjaarden bijna 60 procent van hun online bestede geld uit in het buitenland.
Verwacht wordt dat de online verkoop in Spanje in 2024 meer dan 33 miljard euro zal genereren, waarvan 12% wordt toegeschreven aan ecommerce. Bovendien lopen klanten in Spanje voorop als het gaat om cross border aankopen (ecomercenews.eu).
In 2023 opende Salesupply een tweede ecommerce fulfilment center in Madrid vanwege de groeiende internationale vraag naar fulfillment in Spanje dichter bij de eindklant, naast hun bestaande locatie in Barcelona. In dit nieuwe magazijn kunnen verschillende soorten producten worden opgeslagen en verzonden, waardoor het fulfillment-aanbod van Salesupply in Spanje aanzienlijk wordt uitgebreid. Met next-day delivery voor zowel thuisbezorging als PUDO, en betaalbare thuisbezorging binnen 48 uur, is het nu makkelijker dan ooit om producten bij consumenten te krijgen op dezelfde tijden en tegen dezelfde tarieven als lokale concurrenten.
De klant klikt op de ‘koop’ knop en wij verzamelen, verpakken en verzenden de bestelling – snel en accuraat – 7 dagen per week. Bij Salesupply nemen we het hele proces op ons, inclusief het ontvangen, volgen, fulfillment en retourneren van de bestellingen. Ons Order Management Systeem (OMS) heeft plug & play integraties voor de meest gebruikte e-commerce platforms, marktplaatsen en ERP-systemen.
Bij Salesupply heb jij de touwtjes in handen, daarom hebben we veel moeite gedaan om je een 24/7 real-time overzicht te geven van je fulfillment proces. Met onze dashboard applicatie hebben onze klanten altijd het laatste inzicht in het fulfillment proces. En in de Fulfillment portal heb je toegang tot alle (dagelijkse/wekelijkse/maandelijkse/jaarlijkse) fulfillment rapportages.
Met Salesupply als je fulfillment partner zullen je klanten je producten nooit missen. Door de naadloze integratie zorgen wij voor de voorraadplanning zodat jij je nooit zorgen hoeft te maken over overstocks, ondervoorraden, verliezen en tekorten.
Als je het goed doet, hoeven retourzendingen niet zoveel te kosten als je nu in rekening wordt gebracht. Daarnaast kunnen retourzendingen helpen bij het verhogen van herhaalverkopen en het bevorderen van positieve mond-tot-mondreclame. Bij Salesupply kunnen we volledige retourservices aanbieden, waaronder: terugbetalingen aan klanten op dezelfde dag, geoptimaliseerde retouren naar voorraad en productrenovatie en -reparatie.
Spanje is een zeer sterke markt voor Amazon, met een marktaandeel van meer dan 30%. Bij Salesupply bieden we Amazon FbM (Fulfillment by Merchant) aan, zodat je snel en betaalbaar kunt leveren. Door te kiezen voor Salesupply FbM hebben webshops zelf de volledige controle over het gehele afhandelings- en verzendproces.
Ons wereldwijde netwerk voor ecommerce fulfillment omvat 27 centra verspreid over 3 continenten, die wereldwijd lokale diensten leveren. Deze infrastructuur vermindert levertijden en kosten, waardoor ecommerce bedrijven wereldwijd snelle, betaalbare leveringen kunnen aanbieden, allemaal beheerd via één geïntegreerd platform dat u volledig op de hoogte houdt. Met Salesupply kun je overal lokaal concurreren en profiteren van snelle levering tegen lokale tarieven. Ons gecentraliseerde platform biedt één aanspreekpunt en één factuur, wat zorgt voor gestroomlijnde operaties. Onze fulfillment locaties in Polen maken deel uit van dit uitgebreide netwerk.
Het uitbesteden van fulfillment kan veel groeiende ecommercebedrijven ten goede komen. Hier zijn enkele belangrijke benchmarks om te controleren of je bedrijf klaar is om fulfillment uit te besteden aan een derde partij (3pl) zoals Salesupply:
Elke ochtend controleert Salesupply de orders van de vorige dag (dezelfde dag voor same-day delivery): zijn al deze orders goed verwerkt en verzonden? Zo niet, dan geven wij in onze terugkoppeling aan de klant direct aan waarom deze bestellingen niet zijn verzonden, zodat zij de consument tijdig kunnen informeren. Op deze manier worden de klant en de consument te allen tijde op de hoogte gehouden van de voortgang en heeft het fulfillment proces een positieve invloed op uw klantervaring.
Voor Salesupply is de optimale klantervaring een van de speerpunten in de samenwerking. Het fulfillment proces wordt zoveel mogelijk op maat gemaakt zodat het perfect aansluit bij uw merk en positionering.
Bij Salesupply bieden we niet alleen fulfillment services uitbesteden, maar ook uitgebreide opties voor het uitbesteden van je retourservice. Met de internationale retourservice van Salesupply kun je een lokaal retouradres aanbieden aan je klanten in 25 landen, waaronder Denemarken.
In onze return hubs kunnen we naast lokale verwerking en opslag ook het testen, opknappen en zelfs vernietigen van de geretourneerde producten verzorgen.
Bij Salesupply bieden we uitzonderlijke klantenservice vanuit locaties over de hele wereld. Ons toegewijde team biedt klantenservice in lokale talen voor duidelijke en effectieve communicatie. We zijn op werkdagen overdag en ’s avonds beschikbaar, evenals in het weekend, om aan uw behoeften te voldoen. Daarnaast bieden we flexibele oplossingen voor piekseizoenen, zodat u alleen uw overflow aan klantenservice kunt uitbesteden, zodat u verzekerd bent van naadloze ondersteuning tijdens perioden met een hoge vraag.