Klantenservice
Loyaliteit is schaars in de snel veranderende modewereld. Klantinteractie is dé manier om vertrouwen en intimiteit op te bouwen, vooral voor ecommerce bedrijven. Daarbij brengt klantenservice in de fashion industrie nog een uitdaging met zich mee: het sterk vertegenwoordigde jonge publiek wil op verschillende manieren contact op kunnen nemen. Fashion brands zullen dus meerdere contactkanalen aan moeten bieden.
De modewereld is constant in verandering. Trends komen en gaan, en niet alleen in de artikelen die je aanbiedt. Met zo’n groot, jong en divers publiek, is het essentieel dat je als modemerk voorop loopt als het gaat om customer experience en klantenservice. Gelukkig staat Salesupply voor je klaar. Door je klantenservice uit te besteden aan Salesupply kan jij je concentreren op je core business. In de tussentijd zorgen wij ervoor dat je huidige klanten worden omgetoverd tot tevreden, loyale klanten.
Met de alsmaar stijgende acquisitiekosten zijn terugkerende klanten
essentieel. Klantenservice speelt hierbij een cruciale rol. Salesupply
begrijpt dit als geen ander. Met meer dan 800 getrainde agents bieden we
native klantenservice aan in 36 talen en in 3 tijdzones. Wij bieden
klantenservice aan voor telefoon, (live) chat, e-mail, recensieafhandeling,
social media en WhatsApp. Onze ervaren fashion klantenservice agents
zorgen ervoor dat de klantenservice van topkwaliteit is.
Seasonality, meerdere collecties en verkooppieken: de fashion industrie is volatiel, met schommelingen in de vraag naar klantenservice als gevolg. Daarom is onze fashion klantenservice ingericht op schaalbaarheid. Ongeacht de grootte van je winkel of het volume van je klantenservice, wij
bieden een aantrekkelijk geprijsde oplossing. Of je nu je volledige klantenservice wilt uitbesteden, op zoek bent naar after-hours ondersteuning tijdens avonden en weekenden, of slecht tijdelijke ondersteuning zoekt voor het hoogseizoen, de gespecialiseerde agents van Salesupply staan voor je klaar.
Binnen de modewereld zorgen retouren vaak voor problemen. Klanten gebruiken hun woonkamer als paskamer, wat resulteert in retourpercentages van boven de 40%. Het probleem is vaak dat de klant de verkeerde maat kiest, de klantenservice kan hierbij ondersteuning bieden. Onze getrainde agents kennen je merk en de productspecificaties.
Hierdoor kunnen ze advies geven over de pasvorm van de kleding, zodat de klant kan beslissen om een maat groter of kleiner te pakken – waardoor het aantal mismatches en retourzendingen wordt vermindert.
Voor Salesupply is het van groot belang dat onze klanten ‘in control’ zijn. Alleen zo kan de samenwerking echt een succes worden. Dit is hoe wij dit bereiken: Dashboard applicatie. We hebben een dashboard applicatie ontwikkeld waarin klanten realtime inzage hebben in het klantenserviceproces. CMS-systeem. Daarnaast heb je toegang tot ons CMS systeem waar je alle events terug kunt vinden en telefoongesprekken terug kunt luisteren. Overleg. We plannen wekelijks of maandelijks calls in met onze klanten. Tijdens deze gesprekken bespreken we wat het volume is geweest, hoe de medewerkers hebben gepresteerd, hoe snel antwoorden zijn gegeven, of de SLA is behaald, of er problemen zijn opgetreden, enz.
De customer service experience is onlosmakelijk verbonden aan je merk. Daarom heb je als klant volledige inspraak in het customer care proces. Tijdens het set-up komt de gewenste customer care ervaring uitgebreid aan bod. Zo heb je alle zeggenschap over hoe onze agents je klanten te woord staan en hebben je klanten geen moment de indruk dat ze door een externe dienstverlener zijn geholpen.
De agents van een externe serviceprovider zijn tijdens de introductiefase natuurlijk niet altijd bekend met je merk. Maar bij Salesupply hebben we een beproefde trainingsmethode ontwikkeld waarmee agents in korte tijd volledig bekend zijn met de ins & outs van een bedrijf. Door middel van een met de klant opgestelde ‘wiki’ en een door de klant verzorgde producttraining veranderen onze medewerkers binnen no-time in collega’s op afstand.
Klantenservice is altijd belangrijk geweest in het signaleren van knelpunten en issues. Salesupply heeft een methodiek ontwikkeld om deze klantsignalen te herkennen en te delen met de opdrachtgever. Alle klant events worden gekoppeld aan een vooraf (in samenspraak) opgestelde categorie. Als klant heb je direct inzicht in deze categorieën via ons realtime dashboard en ontvang je periodiek een uitgebreide rapportage. Zo hebben vele van onze klanten organisatorische processen en zelfs producten kunnen verbeteren dankzij signalen van onze agents.