Fulfillment
Frankrijk

Fulfillment Frankrijk – Waar moet je aan denken?

Frankrijk neemt zowel in Europa als wereldwijd een belangrijke positie in, met een aanzienlijk deel van de Europese ecommercemarkt. Ze staan op de derde plaats als het gaat om grootste ecommerce markers in Europa, na het Verenigd Koninkrijk en Duitsland. Naast interesse in grote spelers zoals Amazon en Aliexpress, hebben Franse consumenten een sterke voorkeur voor lokale platforms zoals Cdiscount, wat het belang benadrukt van het begrijpen van de lokale marktdynamiek. Online winkelen wordt geliefd vanwege de tijdbesparende voordelen, 92% van de consumenten erkent dit. De gemiddelde e-koper doet 54 online aankopen per jaar, wat neerkomt op één aankoop per week.

In combinatie met uitgesproken lokale voorkeuren is het aan te raden om fulfillment in Frankrijk te overwegen. Daarom biedt Salesupply fulfillment centra in Parijs en Lyon, die efficiënte en concurrerende leveringsdiensten garanderen. Dit omvat uitgebreide ondersteuning en flexibele oplossingen om pieken in de seizoensvraag te managen, zodat bedrijven kunnen floreren in deze dynamische markt.

Franse ecommerce groeit nog steeds

Vanaf 2023 blijft Frankrijk, met zijn bevolking van ongeveer 67 miljoen mensen, sterk aanwezig in het ecommerce landschap. Ongeveer 88% van de Franse bevolking winkelt online (bron: Statista). De ecommerce sector genereerde €159,9 miljard aan inkomsten in 2023, een groei van 10,5% ten opzichte van het voorgaande jaar (€144,7 miljard) (bron: Ecommerce Europe). Deze groei verstevigt de positie van Frankrijk als een van de grootste ecommercemarkten in Europa, op de voet gevolgd door het Verenigd Koninkrijk en Duitsland (bron: Big Commerce). Franse online consumenten hebben een voorkeur voor lokale platforms en voelen zich steeds meer aangetrokken tot handige bezorgopties en gepersonaliseerde winkelervaringen.

Fulfillment Centra in Frankrijk van Salesupply

In 2023 breidde Salesupply haar ecommerce fulfillment activiteiten in Frankrijk uit met de opening van een tweede centrum, als antwoord op de toenemende internationale vraag naar gelokaliseerde fulfillment diensten. Door de locatie is het magazijn strategisch gelegen om ook klanten in Zwitserland en Italië te bedienen. Deze nieuwe faciliteit versterkt Salesupply’s capaciteit om verschillende producttypes te verwerken en fulfillment processen in het hele land te stroomlijnen. Met opties voor levering de volgende dag voor zowel thuisbezorging als Pick-Up Drop-Off (PUDO) services, samen met kosteneffectieve thuisbezorging binnen 48 uur, garandeert Salesupply snelle en concurrerende bezorgdiensten, die de normen van lokale concurrenten evenaren.

Waarom Salesupply?

Orderbeheer

De klant klikt op de ‘koop’ knop en wij verzamelen, verpakken en verzenden de bestelling – snel en accuraat – 7 dagen per week. Bij Salesupply nemen we het hele proces op ons, inclusief het ontvangen, volgen, fulfillment en retourneren van de bestellingen. Ons Order Management Systeem (OMS) heeft plug & play integraties voor de meest gebruikte e-commerce platforms, marktplaatsen en ERP-systemen.

24/7 real-time overzicht

Bij Salesupply heb jij de touwtjes in handen, daarom hebben we veel moeite gedaan om je een 24/7 real-time overzicht te geven van je fulfillment proces. Met onze dashboard applicatie hebben onze klanten altijd het laatste inzicht in het fulfillment proces. En in de Fulfillment portal heb je toegang tot alle (dagelijkse/wekelijkse/maandelijkse/jaarlijkse) fulfillment rapportages.

Voorraadbeheer

Met Salesupply als je fulfillment partner zullen je klanten je producten nooit missen. Door de naadloze integratie zorgen wij voor de voorraadplanning zodat jij je nooit zorgen hoeft te maken over overstocks, ondervoorraden, verliezen en tekorten.

Retourbeheer

Als je het goed doet, hoeven retourzendingen niet zoveel te kosten als je nu in rekening wordt gebracht. Daarnaast kunnen retourzendingen helpen bij het verhogen van herhaalverkopen en het bevorderen van positieve mond-tot-mondreclame. Bij Salesupply kunnen we volledige retourservices aanbieden, waaronder: terugbetalingen aan klanten op dezelfde dag, geoptimaliseerde retouren naar voorraad en productrenovatie en -reparatie.

FbM diensten

Frankrijk is een zeer sterke markt voor Amazon. Het bedrijf heeft 22% van de Franse e-commerce sector in handen en trekt maandelijks meer dan 30 miljoen unieke bezoeken. Bij Salesupply bieden we Amazon FbM (Fulfillment by Merchant), waardoor je snel en betaalbaar kunt leveren. Door te kiezen voor Salesupply FbM hebben webshops zelf de volledige controle over het gehele afhandelings- en verzendproces.

Voordelen van fulfillment met Salesupply

Ons wereldwijde netwerk voor ecommerce fulfillment omvat 27 centra verspreid over 3 continenten, die wereldwijd lokale diensten leveren. Deze infrastructuur vermindert levertijden en kosten, waardoor ecommerce bedrijven wereldwijd snelle, betaalbare leveringen kunnen aanbieden, allemaal beheerd via één geïntegreerd platform dat u volledig op de hoogte houdt. Met Salesupply kun je overal lokaal concurreren en profiteren van snelle levering tegen lokale tarieven. Ons gecentraliseerde platform biedt één aanspreekpunt en één factuur, wat zorgt voor gestroomlijnde operaties. Onze fulfillment locaties in Frankrijk maken deel uit van dit uitgebreide netwerk.

Klaar om een wereldspeler te worden?

Frankrijk Fulfillment FAQs

Het uitbesteden van fulfillment kan veel groeiende ecommercebedrijven ten goede komen. Hier zijn enkele belangrijke benchmarks om te controleren of je bedrijf klaar is om fulfillment uit te besteden aan een derde partij (3pl) zoals Salesupply:

Elke ochtend controleert Salesupply de orders van de vorige dag (dezelfde dag voor same-day delivery): zijn al deze orders goed verwerkt en verzonden? Zo niet, dan geven wij in onze terugkoppeling aan de klant direct aan waarom deze bestellingen niet zijn verzonden, zodat zij de consument tijdig kunnen informeren. Op deze manier worden de klant en de consument te allen tijde op de hoogte gehouden van de voortgang en heeft het fulfillment proces een positieve invloed op uw klantervaring.

Voor Salesupply is de optimale klantervaring een van de speerpunten in de samenwerking. Het fulfillment proces wordt zoveel mogelijk op maat gemaakt zodat het perfect aansluit bij uw merk en positionering.

Onze andere diensten combineren met fulfillment

Bij Salesupply bieden we niet alleen fulfillment services uitbesteden, maar ook uitgebreide opties voor het uitbesteden van je retour- en klantenservice. 

Retouren
In 2023 beschouwen Franse consumenten gratis retourneren als een belangrijke factor die hun loyaliteit aan online retailers beïnvloedt. 72% geeft de voorkeur aan gratis retourzendingen, terwijl meer dan de helft retailers die geld vragen voor retourzendingen actief vermijdt. Snelheid, gemak en langere retourtermijnen zijn ook cruciaal, respectievelijk gewaardeerd door 66% en 64%. 

In onze retourcentra kunnen we de geretourneerde producten testen, opknappen en zelfs vernietigen, naast lokale verwerking en opslag.

Customer Service
In 2023 zijn de voorkeuren voor klantenservice in Frankrijk gericht op self service, personalisatie en ondersteuning via omnikanalen. Klanten geven de voorkeur aan self service opties zoals geautomatiseerde AI-chatbots voor snelle antwoorden. Daarnaast waarderen klanten bedrijven die sociale verantwoordelijkheid tonen en prioriteit geven aan diversiteit en inclusie.

Bij Salesupply bieden we uitzonderlijke klantenservice in Frankrijk vanuit ons kantoor in Bois d’Arcy. Ons toegewijde team biedt klantenservice in het Frans en zorgt zo voor duidelijke en effectieve communicatie.

Klaar om een wereldspeler te worden?