Deze customer care toepassing mag je niet missen

Het is bijna onmogelijk dat de de hype rondom de artificial intelligence (AI) applicatie ChatGPT je ontgaan is. Van het schrijven van software code, tot website content, tot wat dan ook, het lijkt er op dat ChatGPT in alles efficiënter en sneller is dan de mens.

Wat betekent dit voor de toekomst van ecommerce klantenservice?

  • Kan ChatGPT je helpen in het efficiënter en sneller maken van je customer care processen?
  • Zal het je volledige klantenservice team vervangen?
  • Wat zijn de gevolgen voor de kwaliteit van de verleende service en voor de ervaring van je klanten?
  • Wat voor investering in technologie en developers moet je doen om het überhaupt draaiend te krijgen?

Dit zijn allemaal valide vragen. Echter, vanwege de hevige concurrentie binnen ecommerce, kan je het risico niet nemen om de kansen om met ChatGPT je operatie te verbeteren niet te onderzoeken.

Zoals je – hopelijk – van ons gewend bent, zijn we hier om je te helpen. De afgelopen maanden heeft ons innovatieteam de mogelijkheden om met ChatGPT de klantenservice te optimaliseren onderzocht en omgezet in een oplossing. De ontwikkelde toepassing verbetert de klantenservice ervaring van de klanten én verlaagt de kosten van je klantenservice operatie aanzienlijk.

Goed nieuws! Zeer binnenkort lanceren we de beta versie van de door ChatGPT aangedreven oplossing die het beste van twee werelden combineert: een verbeterde service ervaring tegen veel lagere kosten.

Dit is hoe het werkt

  • We laten de klantenservice verzoeken van de afgelopen jaren (geanonimiseerd) door ChatGPT analyseren. Hierdoor kan de applicatie een zeer specifieke onderverdeling maken van de meest voorkomende verzoeken in verschillende categorieën.
  • Op basis hiervan maken we (met de hulp van AI) templates met de juiste antwoorden op de meestgestelde vragen. Deze worden vervolgens ingeladen in de trainingsmodule van onze chatbot. Zo hebben we een hybride oplossing en kan de tool steeds meer verzoeken automatisch afhandelen.
  • Toch geeft de bot niet altijd hetzelfde voorgeprogrammeerde antwoord. Doordat we ChatGPT ook in de bot integreren, kan onze oplossing vervolgens de voorgeprogrammeerde antwoorden aanpassen aan de exact gestelde vraag. Zo sluiten de antwoorden beter aan bij de vragen van je klanten en neemt de klanttevredenheid toe.
  • Deze hybride oplossing is toegankelijk via de chat en ook andere kanalen zoals telefoon, email en whatsapp worden er op korte termijn op aangesloten.
  • Indien je klant niet door een bot geholpen wil worden, of wanneer het verzoek van de klant niet bij onder de veelgestelde vragen valt, dan wordt deze klant automatisch doorgestuurd naar een echte klantenservice agent.
  • Deze hybride oplossing wordt continue op kwaliteit gemonitord door onze agents en door ChatGPT voor mogelijke content updates en verbeteringen.
  • Veiligheid staat voorop, daarom hebben we tijdens de ontwikkeling de privacy wetgeving leidend laten zijn. Ook tijdens de uitvoering wordt dit continue gemonitord.

Wat zijn de voordelen voor jouw webshop?

We zijn er van overtuigd dat deze oplossing op dit moment de ideale mix is van kunstmatige – en menselijke intelligentie. Het maakt optimaal gebruik van de sterke punten van mens en machine. Wat betekent dit voor jou?

  • Kostenverlaging: het automatisch afhandelen van de meest gestelde vragen levert een aanzienlijke kostenverlaging op.
  • De hybride chat oplossing aangedreven door het krachtige ChatGPT stelt je in staat om de meerderheid van de klantverzoeken in no-time goed te voldoen. Dit verbetert je first-call-resolution ratio aanzienlijk, net als de service ervaring van je klanten.
  • Daarnaast hebben je klantenservicemedewerkers nu echt de tijd om klanten met complexere vragen gelijk te helpen. Ook dit draagt bij aan de klantervaring en aan positieve reviews.

We zijn druk bezig met de laatste details van deze nieuwe oplossing en we hopen je er snel meer over te kunnen vertellen. Mocht je nu al geïnteresseerd zijn in deze klantenservice oplossing laat het ons dan weten via info@salesupply.com. Dan nemen we contact wanneer de oplossing beschikbaar is.

Rutger-2-modified-qvkdtz4otx93pawpdhvcmdpyt36lwplzhmhp2ief94

Rutger Vonk