Expertise van o.a. Salesupply, DPD, Under Armour, Prins Petfoods en Noppies ondersteunt ondernemers bij toegang tot Franse en Spaanse markt.
Wijchen, 17 mei 2016 – Na een succesvolle bootcamp vorig jaar, heeft de Cross Border expertgroep van Shopping Tomorrow dit jaar twee ambities. Dieper ingaan op de materie en een bredere doelgroep aan webshops betrekken. De komende jaren zal de expertgroep dan ook specifieke bestemmingen gaan belichten. Dit jaar staan Frankrijk en Spanje in de schijnwerpers. De bootcamp zal worden vervangen door een workshop waardoor een groter aantal webshops deel kan nemen. Voorzitter Salesupply en nieuwe partner DPD Pakketservice zijn blij met de vele aanmeldingen voor de expertgroep, die daarmee reeds vol is. Met de expertise van Salesupply, DPD en experts zoals Under Armour, Prins Petfoods en Noppies, wil de expertgroep de tocht van webshops naar de Franse en Spaanse markten ondersteunen.
De groei van crossborder ecommerce is één van de belangrijkste ontwikkelingen in de markt op dit moment. De jaarlijkse groei in de B2C ecommerce bedraagt binnen Nederland circa 15% (Thuiswinkelmarktmonitor 2015) en in crossborder Europa zelfs 18% (Western Europe B2C e-commerce report).
Shopping Tomorrow wil een compleet beeld bieden van de lokale Franse en Spaanse ecommerce markten. De Cross Border expertgroep, onder leiding van Jose van Lent, Manager Marketing & Communication bij DPD Nederland, en Hans Siebum, Country Manager Benelux van Salesupply, zal dit doen middels een onderzoek naar vijf belangrijke componenten: Customer Service, E-Marketing, Fulfillment en Logistiek, Lokalisatie en Accelerators voor bedrijven die reeds in Frankrijk of Spanje gevestigd zijn.
Belangrijke vraag die hierbij zal worden beantwoord, is wat de mogelijkheden op het gebied van ecommerce in landen als Frankrijk en Spanje zijn. Hoe staat de lokale markt ervoor? Wat wordt gedaan om een webshop succesvol te lokaliseren? En hoe zorgen we ervoor dat een webshop aanslaat bij de Franse of Spaanse consument?
Voor iedere branche wordt zo een factsheet gecreëerd met de belangrijkste uitdagingen bij een uitrol. Middels een workshop waar Nederlandse bedrijven zich voor op kunnen geven, kunnen zij zich in één dag laten informeren over de belangrijkste informatie voor de stap naar Frankrijk of Spanje.
Als expert van ShoppingTomorrow werk je met andere professionals in een expertgroep samen aan een onderzoek of project om de concurrentiepositie van jouw organisatie én die van Nederland te verbeteren. Na vier onderzoeksessies en een workshop rondt de expertgroep het onderzoek af en levert de factsheet op.