Ecommerce sector maakte het afgelopen jaar een onverwacht grote sprong voorwaarts. Naast de vele kansen bracht de onvoorspelde groei ook vele grote uitdagingen. Met name op het gebied van fulfillment en last mile delivery.

Fulfilment centers draaide al op volle toeren, dit terwijl het aantal orders zich maar bleef opstapelen. Dit dwong ecommerce organisaties ertoe om innovatieve manieren te bedenken om de business up and running te houden. Fysieke winkels werden ingezet als distributiecentra’s en klanten werden verleid om te kiezen voor no-rush shipping.

Het toenemende aantal orders niet de enige uitdaging waar ecommerce organisaties tegenaan liepen. Een even groot deel van deze orders, met name kleding en schoenen, werd ook weer retour gezonden. Deze retourzendingen moesten weer opnieuw verwerkt en gecontroleerd worden.

In de nieuwe Ecommerce Fulfilment Guide lees je alles over de impact die COVID-19 had op de ecommerce sector, hoe organisaties hier met innovatieve ideeën op inspeelde en vind je inzichten over fulfillment per industrie en per land. Wacht niet langer en download het whitepaper vandaag nog!

Rutger-2-modified-qvkdtz4otx93pawpdhvcmdpyt36lwplzhmhp2ief94

Rutger Vonk