De website Ikgastarten.nl publiceerde recentelijk een Interview met Thomas Deters, oprichter van Azalp.nl, een bedrijf dat samen met Salesupply geinternationaliseerd is.

Waar draait het om bij veel webshops? Prijs, prijs, prijs, prijs, prijs. Thomas Deters gruwt van deze ‘EAN-code show’, zoals hij de trend noemt waarbij iedereen dezelfde producten voor een zo laag mogelijke prijs verkoopt, vertelt hij in een Interview met de website Ikgastarten.nl, een initiatief van de Rabobank.

Dat was níet de weg die Thomas met zijn bedrijf Azalp (het omgekeerde van Plaza) wilde inslaan. Om die reden verkoopt de ondernemer zoveel mogelijk unieke producten en merken, waarmee hij zich niet alleen onderscheidt, maar ook hogere marges behaalt.

Na een succesvolle start in Nederland breidde Azalp uit in Europa. Deters vertelt over de ervaringen en leermomenten van het jonge bedrijf: “Als jonge ondernemer denk je: Duitsland, hier kom ik! Een land met enorme potentie, maar er lag ook een grote bak met gevaren. Als er dingen tekstueel niet kloppen in je algemene voorwaarden kan een Duitser jou een Abmahnung sturen – een ambtsbrief – en kun je direct een schikking betalen. Kreeg je van jouw concurrenten steeds van die brieven. Hop, was je weer vijf- zeshonderd euro armer.”

Toch is zijn conclusie: “(…) Als je te lang nadenkt, ben je vaak te laat. Je zoekt het ideale plaatje, maar dat bestaat niet. Ga er gewoon voor.”

Salesupply is partner van Azalp in België, Nederland en Duitsland. Wij zijn trots op het succes van dit innovatieve en mooie bedrijf!

Lees het hele Interview met Thomas Deters op de site van Ikgastarten.nl

Fotocredits: ©Rabobank/IkGaStarten

Rutger-2-modified-qvkdtz4otx93pawpdhvcmdpyt36lwplzhmhp2ief94

Rutger Vonk