Het obstakel van mislukte leveringen is een veel voorkomend probleem binnen ecommerce. Uit onderzoek blijkt dat tot wel 25% van de mislukte leveringen komt door foute adresgegevens. Gemiddeld kosten deze leveringen 14 euro extra per bestelling. Daarnaast leidt dit tot ontevreden klanten. Om de kosten en rompslomp van mislukte leveringen te voorkomen heeft Salesupply de Address Validation ontwikkeld. Deze applicatie detecteert automatisch foutieve adresgegevens en bereikt direct de klant via Whatsapp om het adres te corrigeren.
Address Validation – Hoe werkt het?
#1. De bestelling komt binnen
Tijdens het invullen van het formulier kan er van alles misgaan. Bijvoorbeeld het vergeten van een deel van de straatnaam, huisnummer of postcode. Fouten in adressen worden meestal gemaakt in dit onderdeel, het formulier.
Wanneer de bestelling met onjuiste adresgegevens in het bestelsysteem verschijnt, signaleert de tool dat het adres onvolledig is. De klant krijgt automatisch een melding via Whatsapp.
#2. De klant bereiken via Whatsapp
De klant ontvangt een bericht met het verzoek om het huidige adres te bevestigen of aan te passen. Wanneer de klant het adres wil wijzigen verschijnt direct het adresformulier om dit te doen.
#3. De bestelling bevat nu het juiste adres
Nadat het formulier is ingevuld, werkt de tool het verzendadres bij. De klant krijgt zijn levering met een minimale vertraging en de webshop vermijdt extra kosten van een mislukte levering.
Begin vandaag nog met het reduceren van mislukte leveringen
De Salesupply Address Validation Tool is beschikbaar in alle talen en werkt met alle ecommerce platforms.
Benieuwd hoe deze tool van toegevoegde waarde kan zijn voor je online winkel? Neem contact met ons op voor meer informatie.