Ook dit jaar blijven winstgevendheid en kostenbesparing cruciaal in ecommerce. De nieuwe Salesupply Hybride AI-bot helpt webshops hierbij. De innovatieve AI-oplossing helpt je aanzienlijk te besparen op klantenservice en verbetert tegelijkertijd de klantervaring. Daarbij wordt de Hybride AI oplossing constant gemonitord door customer service agents voor maximale controle.

Salesupply AI: het beste van twee werelden

Generative AI is een van de meest gehypte en meest veelbelovende innovaties aller tijden. Het potentieel van AI is eindeloos, we bevinden nog steeds in de ontdekkingsfase. Het blijft een gok om deze nieuwe technologie je klantcontact toe te vertrouwen. Daarom heeft Salesupply een oplossing ontwikkeld om optimaal te profiteren van alles wat AI te bieden heeft met de gegarandeerde veiligheid van menselijke controle. Het beste van twee werelden.

Altijd beschikbaar van pre-sales tot retouren

De Salesupply AI-bot is getraind en in staat om klanten te ondersteunen tijdens hun gehele online journey – van pre-sales tot retourzending. Daarnaast is de slimme tool verbonden met onze tracking oplossing zodat de chatbot alle WISMO (where is my order) gerelateerde verzoeken snel en gedetailleerd kan beantwoorden. Bovendien is de bot altijd bereikbaar, ook als je vaste klantenservice er niet is, bijvoorbeeld doordeweeks rond 22.00 uur of in het weekend.

Hoe de AI-Chatbot werkt: data is cruciaal

De kracht van generative AI zit in de capaciteit van de technologie om te leren. De AI-chatbot wordt specifiek voor jouw webshop getraind om de beste resultaten te behalen. Dit is hoe de AI-tool optimaal wordt voorbereid op zijn rol als de ideale klantenservicemedewerker:

  • Door de AI-tool alle geanonimiseerde klantenservicegesprekken uit het recente verleden te laten analyseren, is de applicatie in staat een duidelijke categorisering te geven van veelgestelde vragen en verzoeken (FAQs).
  • Samen met je website, de beschikbare productinformatie en het CMS, worden de opgestelde FAQ-categorieën en de klantvragen incl. template antwoorden in de AI-chatbot geladen. Zo beschikt de oplossing over alle product- en bestelinformatie die nodig is om klanten tijdens hun klantreis te helpen. Bovendien creëert de applicatie op maat gemaakte, natuurlijke antwoorden die precies aansluiten op de vraag van de klant.
  • Ervaren klantenservice medewerkers monitoren de oplossing op geleverde kwaliteit. En ook de AI-applicatie zelf blijft zich constant verder ontwikkelen.
  • Veiligheid en compliance waren leidend tijdens de ontwikkeling van deze oplossing en worden voortdurend gemonitord.
  • Heeft de websitebezoeker liever geen gesprek met AI? Geen probleem! Wanneer een klant
    liever niet met de AI chatbot praat, wordt deze gelijk doorverbonden met een klantenservicemedewerker.

De belangrijkste voordelen van Salesupply AI

  • Kostenreductie: Doordat de AI-bot altijd beschikbaar is en veel gestelde vragen automatisch afhandelt, verlaag je de kosten van je klantenservice operatie aanzienlijk.
  • Verbeterde klantervaring: met zo’n krachtige, intelligente oplossing krijgt het merendeel van de klanten onmiddellijk het juiste antwoord op hun vragen. Dit verbetert de first-call-resolutie en daarmee de klantervaring van je klanten.

Verbeter zowel je klantenservice als je operationele kosten, neem vandaag nog contact op met Salesupply.

Rutger-2-modified-qvkdtz4otx93pawpdhvcmdpyt36lwplzhmhp2ief94

Rutger Vonk